تبلیغات
یار دبستانی - مطالب آبان 1395
پرواز را با پرواز آغاز نمی کنند.....

ابزار های ارزشیابی توصیفی

نویسنده :سوران داروند
تاریخ:دوشنبه 10 آبان 1395-12:42 ق.ظ

تكالیف درسی از منظر تعداد دانش آموزان درگیر به سه دسته تقسیم می شود:Image result for ‫ارزشیابی توصیفی‬‎

1-   تكالیف عمومی : تكالیفی كه برای تمامی دانش  آموزان كلاس در نظر گرفتـه می شود.

2-   تكالیف گروهی : امروزه فعالیت گروهی در كلاس درس بسیار مورد اقبال معلمان است. معلمان تلاش می كنند تعداد محدودی از دانش آموزان را دریك گروه سازمان داده وآنها را برای اجرای فعالیتهایی به مشاركت وادار كنند. تكالیف گروهی براساس نوع گروه وهدف گروه ارائه می شود. مهم این است كه تكالیف گروهی باید قابلیت انجام گروهی را نیز داشته باشد وآنها را به تعامل وهمفكری وادارد.

3-   تكالیف انفرادی : این تكالیف براساس شناخت معلم از ویژگیهای دانش آموز ارائه می شود. وجود تفاوتهای فردی در بین دانش آموز، این دسته از تكالیف را ضروری می نماید.

     معلم می تواند براساس شناختی كه از دانش آموز خاصی پیدا كرده است و به فرض او را در یك زمینه ضعیف دیده برایش تكلیفی تعیین کند تا ضعفش جبران شود. یا این كه برعكس، دانش ‌آموزی که در زمینه ای قوی است و می توان تكالیف ویژه ایی برایش در نظر گرفت. مثلاً در مهارتهای هنری می تواند برای كودكی كه شایستگی خاصی در رشته ای از خود نشان داده، تكلیف ویژه ایی پیشنهاد كند.همچنین بر اساس نیاز کلاس و بر اساس انتظارات آموزشی می تواند تکالیفی برای گروه یا همة کلاس طراحی کند.


ادامه مطلب....

نوع مطلب : ارزشیابی توصیفی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات()